Katalogs

ACE Stoßdämpfer GmbH

ACE Stoßdämpfer GmbH

  • RoHS
  • Reach
  • DIN ISI 9001:2015

ACE Stoßdämpfer GmbH

  • RoHS
  • Reach
  • DIN ISI 9001:2015

29.11.2022 03:11

Pirmizrāde izstādē MEDICA 2022: ACE pielāgotas rotācijas bremzes STIL ortozē pret trīskāršošanos

Vairāk nekā 30 miljoni cilvēku visā pasaulē cieš no Parkinsona slimības vai esenciālā trīces trīces, kas ir roku trīces rezultāts. Palīdzēt šiem cilvēkiem ir STIL B.V. misija. Inovatīvais Nīderlandes jaunuzņēmums ir izveidojis komandu ar ACE Stoßdämpfer GmbH no Vācijas, lai izstrādātu īpašu ortozi, kas novērš trīcēšanu.

Trīce tiek definēta kā ritmiska, neviltota ķermeņa daļas svārstīga kustība. Lai gan ikviens cilvēks laiku pa laikam trīc, piemēram, nervozitātes gadījumā, šī nelielā trīce netraucē ikdienas aktivitātēm. Tomēr citas patoloģijas izraisa trīci, kas izraisa invaliditāti. Piemēram, esenciālais trīce ir visizplatītākais neiroloģiskais kustību traucējums, kas skar vairāk nekā 5,8 % iedzīvotāju, kas vecāki par 65 gadiem, visā pasaulē. Tiek lēsts, ka vairāk nekā 10 miljoni cilvēku uz Zemes slimo ar Parkinsona slimību. Abi traucējumi var radīt lielas grūtības veikt ikdienas dzīves darbības, piemēram, ēst un dzert. Lai gan trīci dažkārt var ārstēt ar farmakoterapiju vai ķirurģisku ārstēšanu, šiem ārstēšanas veidiem ir trūkumi. Medikamenti ierobežo trīci aptuveni pusei trīces slimnieku. Dažiem cilvēkiem ķirurģiska ārstēšana var būt bīstama procedūra, un arī šādas ārstēšanas efektivitāte gadu gaitā var samazināties. Šajā kontekstā ārstēšana, kas efektīvi novērš trīci, mainot ekstremitāšu biomehāniku, var būt dzīvotspējīgs alternatīvs risinājums. Tāda ir pieeja, ko STIL īsteno ar jauno ortozi trīsoņa stabilizēšanai.

Iedvesmas uzplaiksnījums
IJsbrands de Lange, STIL izpilddirektors un dibinātājs, pirmo reizi nāca klajā ar ideju par biomehānisko palīglīdzekli 2014. gadā, kad viņš noskatījās Michael J. Fox Foundation reklāmas video par cilvēkiem ar Parkinsona slimību. Viņš stāsta: "Šī trīce ir nevadāmas roku kustības, kas rodas, muskuļiem vairākkārtīgi saraujoties un atslābstot. Lai gan trīce ir neiroloģisku traucējumu simptoms, es pamatā uzskatīju, ka roku trīce ir arī mehānisks defekts, jo īpaši tāpēc, ka tolaik biju mašīnbūves bakalaurs un problēmu redzēju no tehniskā viedokļa. Ja mašīna vibrē piespiedu kārtā, var izmantot aktīvās vai pasīvās slāpēšanas metodes un atrisināt problēmas. Kāpēc gan tas nevarētu darboties cilvēkam, nodomāju es. Šī ideja palika manā galvā, un, kamēr es veicu praksi Festo Bionic Learning Network Vācijā, man radās smadzeņu vilnis, ko es gribēju izmantot savā noslēguma projektā," tāpēc viņš uzbūvēja eksperimentālu eksperimentālu ierīci, kas var atkārtot un slāpēt vibrācijas, lai izstrādātu maģistra darbu Delftas Tehnoloģiju universitātē. Lai gan tolaik šī ierīce vēl bija tikai izstrādes stadijā, tā pierādīja, ka mehāniskos spēkus var efektīvi izmantot, lai apspiestu trīci.

Vispirms apbalvojumi un dotācijas, tad strupceļā
Uz šī pamata 2017. gadā tika dibināts STIL. Pēc gadiem ilgiem pētījumiem komanda kopā ar pacientiem un ārstiem izstrādāja valkājamu risinājumu, kas nomāc trīci - STIL ortozi. Šī medicīnas ierīce novirza biomehāniskos spēkus no rokas uz augšdelmu, izmantojot kinemātisku struktūru ar vairākām mākslīgām locītavām. Pirmkārt, šis patentētais dizains nodrošina pilnīgu rokas kustību brīvību. Turklāt katrā locītavā ir iebūvēti īpaši amortizatori, kas neitralizē trīces radītās augstfrekvences svārstīgās kustības, bet ļauj veikt paredzētās kustības. Šī kombinācija padara STIL ortozi unikālu visā pasaulē un ļauj trīces pacientiem atkal patstāvīgi ēst un dzert. STIL ātri atrada partnerus Nīderlandē, piemēram, EIT Health, Rabobank, Reiner de Graaf slimnīcu un pat Nīderlandes Smadzeņu fondu, kas atbalstīja jaunuzņēmumu. Tā rezultātā tika izstrādātas vairāku paaudžu prettraumu ortozes no tehniskās puses, kas piesaistīja uzmanību profesionālajās aprindās, ieguva apbalvojumus un arī starptautiska līmeņa sadarbību, piemēram, Eurostars projektu kopā ar Fraunhofera Biomedicīnas inženierijas institūtu. Tajā pašā laikā aizkulisēs IJsbrands de Lange, STIL tehnoloģiju direktors Nikola Pambakjans un viņu komanda nepārtraukti uzlaboja izgudrojuma dizainu un izstrādāja savas detaļas, daļēji izmantojot CAD un 3D printerus, daļēji izmantojot pieejamos standarta mašīnu elementus. Pēdējais gadījums bija saistīts ar pareizā komponenta noteikšanu, ko integrēt ortozē, lai palīdzētu amortizēt un kontrolēt plaukstas un plaukstas kustības. Sākotnēji STIL mēģināja izmantot komerciāli pieejamas rotācijas bremzes, taču ātri saprata, ka šīs sastāvdaļas nav piemērotas viņu vajadzībām. Kad Nikolas Pambakjanas un inženieru komandai bija nepieciešams piegādātāja atbalsts pielāgotam amortizācijas risinājumam, viņi nonāca strupceļā. Vieglāk bija tiešsaistē meklēt alternatīvus amortizatoru ražotājus. Tomēr cits stāsts ir atrast piegādes partneri, kas ir gatavs veikt papildu darbu ar STIL.

Domāt globāli un rīkoties lokāli
Veicot tiešsaistes izpēti, STIL identificēja ACE Stoßdämpfer GmbH kā iespējamo sadarbības kandidātu. Uzņēmums, kas ir daļa no Stabilus, viena no pasaulē vadošajiem kustību kontroles risinājumu sniedzējiem, atrodas Langenfeldē, Vācijā, un papildus plašam standarta produktu klāstam triecienu un vibrāciju slāpēšanai un kontrolei piedāvā arī individuālu projektēšanu. Vēl viens pozitīvs aspekts ir tas, ka ACE ļoti cieši sadarbojas ar klientiem un ieinteresētajām pusēm, izmantojot plašu savu pārdošanas inženieru un ārējo pārdošanas partneru tīklu visā Eiropā. Piemēram, Han Titulaer un Ralf Küppers kā ACE eksperti Beniluksa valstīs jau vairāk nekā desmit gadus veiksmīgi sadarbojas ar klientiem un izplatītājiem. STIL ātri vien piesaistīja ACE darba stils - domāt globāli un rīkoties lokāli, jo Han Titulaer kļuva par arvien svarīgāku pirmo kontaktpersonu vietējā līmenī, lai saņemtu profesionālas konsultācijas un produktu paraugus. Tā kā ACE ir pazīstama gan ar mehāniskās vibrācijas kontroli, gan ar medicīnas tehnoloģiju lietojumiem, uzņēmums varēja tieši sniegt specifiskas zināšanas par STIL ortozes lietojuma gadījumu. Tādējādi portfelī varēja atrast dažāda veida rotācijas bremzes, kas pacientiem veiktajā testā deva daudzsološus rezultātus - lielisks sākums ilgtermiņa sadarbībai. "Kad mēs redzējām STIL prasības attiecībā uz amortizācijas īpašībām, izmēriem, kā arī izturību, tirgū vēl nebija piemērotu amortizācijas risinājumu," skaidro Han Titulaer, "un tas kļuva vēl grūtāk, ja ņem vērā, ka tie ir integrēti ierīcē, ko pacienti valkā katru dienu."Kopumā STIL bija skaidri noteiktas pacienta vajadzības un spilvenu atbilstoša veiktspēja, taču nebija resursu, lai radītu optimāli piemērotu fizisku produktu. Tāpēc STIL inženieri jautāja Hanam Titulaeram un ACE pieaugošajai projekta komandai, ko vadīja izpilddirektors Dr. Peters Krēmers un produktu vadītājs Heiners Tapkens, vai būtu iespējams sadarboties, lai izstrādātu revolucionāru jaunu amortizatoru savam medicīnas produktam. ACE piekrita pieņemt šo izaicinājumu.

Papildu pasākumi
Plašais vibrāciju slāpēšanas un ātruma kontroles risinājumu klāsts, ko piedāvā ACE, un uzņēmuma vēlme kopā ar partneriem izstrādāt pielāgotus produktus izrādījās veiksmīga kombinācija. Sadarbība sākās ar lietotāju un tehnisko prasību, piemēram, vēlamās frekvences un aksiālās slodzes spēku, definēšanu. Turklāt šajā konkrētajā lietojumā nav atļauta atvilkšana. Pretējā gadījumā amortizators pienācīgi neabsorbētu drebēšanas kustību un tā vietā tā tiktu zaudēta spēlē. Šāda funkcija gandrīz nekad netiek sasniegta ar komerciāli pieejamām sastāvdaļām. Un, visbeidzot, bet ne mazāk svarīgi, izstrādājumam jābūt ar ievērojami ilgāku kalpošanas laiku nekā parastajām rotācijas bremzēm.

Pēc tam, kad ACE konsultantu komanda un inženieri bija uzņēmušies izaicinājumu un izstrādājuši jaunās rotācijas bremzes, ACE vispirms veica tehnisko pārbaudi, pirms STIL validācija tika veikta ar pacientiem. Kopumā iteratīvās sadarbības laikā tika izstrādātas trīs rotācijas bremžu paaudzes, līdz komanda panāca ideālo risinājumu. Pēc tam STIL deva zaļo gaismu lielajam līgumam par īpašās rotācijas bremžu sērijas izmantošanu pirmajā klīniskajā izmēģinājumā, ko paredzēts pabeigt līdz 2022. gada beigām. Ja arī šie rezultāti būs pozitīvi, uzņēmums varēs marķēt savu unikālo medicīnas ierīci ar CE zīmi. Šis sasniegums nebūtu bijis iespējams bez ACE atbalsta un neatlaidības.

"ACE ir bijis ļoti aizraujoši piedalīties šajā fantastiskajā projektā. Jaunā komanda ap IJsbrandu un Nikolu ir izstrādājusi ļoti inovatīvu produktu, kas palīdzēs daudziem cilvēkiem viņu ikdienas dzīvē. Mēs esam ļoti priecīgi un lepni, ka varējām nodrošināt STIL ar to amortizācijas risinājumu, ko viņi meklēja, un vēlam uzņēmumam panākumus visā pasaulē," teica Dr. Peters Krēmers un Heiners Tapkens. Laimīgais Īsbrands de Lange atskatās uz sadarbību un komentē: "Gadu gaitā esam sadarbojušies ar daudziem partneriem, taču neviens no tiem nav izrādījis tādu apņēmību, kādu ACE ir ieguldījusi mūsu partnerībā. Mani ļoti pārsteidza un joprojām pārsteidz ACE elastīgums, pakalpojumu kvalitāte un lieliskie produkti."

STIL tagad gatavojas laist Nīderlandes veselības aprūpes tirgū Anti-Tremor Orthosis. Uzņēmums arī apvienos spēkus ar Stabilus, ACE mātesuzņēmumu, lai pirmo reizi plašāk prezentētu šo medicīnas tehnoloģiju risinājumu izstādē Medica 2022 no 14. līdz 17. novembrim 14. hallē, D68 stendā. Ortozes ieviešana citās Eiropas valstīs ir plānota 2024. gadā, un izmēģinājuma tirgus būs Vācija.

Vairāk ziņu

Daudzos uzņēmumos digitalizācija un taupīgas vadības pieeja tiek uzskatīta par vēlamu novājēšanas...

Testējot ratiņkrēslus, ražotāji saprotamu iemeslu dēļ rīkojas droši. Tas ...

Testējot ratiņkrēslus, ražotāji saprotamu iemeslu dēļ rīkojas droši. Tāpēc trīs me...

22.12.2023 01:05

Drošības amortizatori
Avārijas apstāšanās speciālisti atzīmē pirmizrādes filmās un televīzijā
Kad runa ir par rūpniecisko amortizācijas tehnoloģiju, ACE ir viens no pirmajiem, uz kuru vēršas lielākā daļa inženieru un projektētāju visā pasaulē. Neatkarīgi no tā, kādi jautājumi šajās dienās ir ekspertiem, ACE vienmēr ātri uz tiem atbild - vai nu tiešsaistē, vai sazinoties personīgi uz vietas.

Ratiņkrēslu dizainā ir daudz iespēju uzlabojumiem. To pierāda vienass Hoss Mobility, kas tika izs...