ACE Stoßdämpfer GmbH
ACE Stoßdämpfer GmbH
15.11.2023 01:11
Ratiņkrēslu dizainā ir daudz iespēju uzlabojumiem. To pierāda vienass Hoss Mobility, kas tika izstrādāts uz Segway bāzes. Austrijas uzņēmuma ar tādu pašu nosaukumu elektriskais ratiņkrēsls ir manevrēts un universāls. Uzņēmuma dibinātāja un elektroinženiera Lukasa Riglera vadītā komanda ir uzstādījusi ACE strukturālos amortizatorus, lai nodrošinātu komfortu cilvēkiem ar ierobežotām pārvietošanās spējām uz jebkura seguma.
Segway izmantošana par pamatu nākotnes ratiņkrēsliem sākumā šķiet paradoksāla. Galu galā pat cilvēki bez invaliditātes, pirmo reizi izmantojot atpūtas transportlīdzekli, saņem instrukcijas, lai izvairītos no apgāšanās vai negadījumiem. Drošības jautājums ir vēl svarīgāks cilvēkiem, kuri izmanto ratiņkrēslus, lai pārvietotos, un vēlas nokļūt ārpus ierastajiem ceļiem. Lukasa Riglera komandas inovācija, kas drīzāk nejauši nāca klajā ar ratiņkrēsla ideju, ir vērsta tieši uz šiem cilvēkiem: "Kad es atteicos no sava privātā Segway, biju pārsteigts, ka pircējs ir ratiņkrēslu lietotājs. Viņš vēlējās to pārveidot par jauna veida ratiņkrēslu. Tikai tad es sapratu vienass tehnoloģijas pievienoto vērtību." Invalīdu ratiņkrēslu jomā Segway vadāmība un intuitīvā vadība patiešām ir revolucionāra, un ne tikai tādiem dizaineriem kā Lukass Riglers. Dizains, ko viņš ir pilnveidojis kopā ar piedziņas tehniķi Dominiku Lorenzu un kas ir piegādāts vairāk nekā 200 reižu, pirmo reizi ļauj pagriezties uz vietas, sēžot ratiņkrēslā, braukt pa kalnu un ieleju un pat droši pārvarēt sniegotu apvidu - un tas viss ar kompaktiem izmēriem. Lielāki riteņi salīdzinājumā ar komerciāli pieejamo modeļu mazajiem riteņiem ir arī priekšrocība. Tas kļuva skaidrs, kad viņš palīdzēja sava vecā Segway pircējam veikt pārbūvi un izstrādāt Hoss Mobility prototipu. Lai pilnībā izmantotu pašbalansējošās Segway piedziņas potenciālu, dizainers no nulles izveidoja ratiņkrēslu.
Ātrums un piemērota amortizācija kā izaicinājums
. Viņa ratiņkrēsla, kas tika nodēvēts par "Hoss", īpašā iezīme un tā intuitīvās vadāmības atslēga ir vienass transportlīdzekļa spēja dinamiski stabilizēties. Lai to izskaidrotu, Lukass Riglers veic salīdzinājumu ar pazīstamāko intuitīvo pārvietošanās līdzekli - mūsu ķermeni: "Ja cilvēks noliecas uz priekšu, nekustinot kājas, viņš nokristu uz deguna. Lai novērstu kritienu, smadzenes liek jums tajā brīdī vienu kāju pārvietot uz priekšu. Tātad, ja jūs noliecaties uz priekšu, jūs neizbēgami kustaties uz priekšu, sperot soli pa solim. Mūsu zirgs rīkojas tāpat, tikai ar riteņiem kāju vietā. Jaudīgi procesori un elektromotori pārņem mūsu transportlīdzekļa smadzeņu un muskuļu funkcijas. Savukārt kustību un slīpuma sensori pasargā no apgāšanās." To uzdevums ir nepārtraukti analizēt braukšanas paradumus, bet neatkarīga mehāniskā atbalsta sistēma nepieciešamības gadījumā stabilizē ratiņkrēslu ar riteņiem priekšā un aizmugurē. Sistēmas atteices gadījumā salokāms mehānisms nekavējoties izstiepjas un novieto Hoss līdz apstāšanās vietai. Parastus elektriskos ratiņkrēslus parasti var darbināt ar ātrumu aptuveni 6 km/h, bet Hoss Mobility var sasniegt ātrumu līdz 15 km/h. Kā norāda piedziņas speciālists Dominiks Lorencs, cilvēki ar ierobežotām pārvietošanās spējām vēlas, lai viņu braukšanas prieks būtu pēc iespējas mazāk ierobežots.
Viens no izaicinājumiem, ar ko saskārās komanda, bija salīdzinoši lielais ātrums, ko Hoss Mobility var sasniegt uz līdzenas virsmas. Ilgtermiņā tas rada lielu slodzi braucēja anatomijai, jo īpaši uz nelīdzena reljefa. Arī Lukass Riglers ar šo ar dizainu saistīto uzdevumu saskārās diezgan nejauši, izstrādes gaitā virzoties uz sērijveida ražošanu, un norāda: "Interesanti, ka izpētes laikā, piemēram, izstāžu stendos, gandrīz neviens, kas pārvietojas ratiņkrēslā, man neizvirzīja jautājumu par labāku amortizāciju. Drīzāk radās iespaids, ka ratiņkrēsli ir tādi, kādi tie ir, un pie tiem ir jāpierod. Tikai tad, kad pie manis ieradās potenciālais klients, es uzzināju par polsterējumu. Tam kungam bija manuāli darbināms ratiņkrēsls, kas izskatījās tā, it kā Anguss Makgīvers būtu pie tā piestrādājis, un viena svarīga modifikācija, ko lietotājs pats bija izveidojis, bija tā amortizācija." Lai gan Lūkass Riglers bija domājis par neatkarīgām balstiekārtām, amortizatoriem un gāzes atsperēm, šis vīrietis viņam deva ideju sēdekli kopumā pārvērst par amortizācijas un komforta zonu. Lai pārvarētu šo izaicinājumu, viņš sāka meklēšanu internetā.
Cietvielu amortizācija TUBUS no ACE kā risinājums
. Viņa acis ātri vien krita uz ACE Stoßdämpfer GmbH. Pārliecināja plašais produktu klāsts un labi strukturētā tīmekļa vietne www.ace-ace.de. Turklāt sākotnējo kontaktu vēl vairāk atviegloja tas, ka Austrijā ir sava pārdošanas struktūra. Sadarbība uz vietas izrādījās tikpat vienkārša, cik mērķtiecīga. Lai gan konstruktors bija domājis par praktisku risinājumu ar hidrauliskajiem komponentiem, ACE Stoßdämpfer GmbH atbildīgais pārdošanas inženieris Hanss-Jirgens Greindls pārsteidza viņu ar savu pētījumu un daudz ekonomiskāku alternatīvu priekšlikumu. "Mans kontakts ACE ieteica pusvadītāju amortizatorus kā saprātīgu izvēli sēdekļa virsmas amortizācijai. ACE strukturālie amortizatori, kurus viņš bija domājis, ir mazāk jutīgi pret netīrumiem, tiem nav vadotņu vai citu jutīgu detaļu, tāpēc tie ir praktiski neiznīcināmi. Pēc dažiem ceļa testiem es biju pārliecināts," atceras Lukass Riglers. ACE speciālistiem neradās šaubu, ka TUBUS, kas tiek dēvēti par TUBUS cauruļveida formas dēļ, savu uzdevumu izpildīs, un ne tikai dizaina dēļ. Inženieri no Langenfeldes Reinzemē varēja arī atsaukties uz pieredzi, kas gūta citā pielietojumā. TUBUS jau ir veiksmīgi izmantoti, lai optimizētu elektrisko skrejriteņu braukšanas īpašības dažāda svara pilotiem. Šajos individualizētajos risinājumos ACE konstruktori ir izmantojuši dažādus strukturālos amortizatorus dažādām svara klasēm.
www.ace-ace.de/de/news/angepasste-daempfung-fuer-hochwertige-e-roller?filter=1:10:1
Hoss Mobility GmbH no lielā vairāk nekā 150 standarta individuālo risinājumu klāsta izvēlējās ACE TR produktu grupu. To raksturo maiga palēnināšanās. Šo manevrējamo ratiņkrēslu kompaktā konstrukcija ir ļoti svarīga, lai maksimāli izmantotu to priekšrocības. TR tipi ir īpaši izstrādāti maksimālajam gājienam no 12 līdz 60 mm ar minimālu kopējo augstumu, un enerģijas absorbcija uz vienu gājienu svārstās no 1,2 Nm līdz 146 Nm. Amortizatori ir pieejami formātos ar diametru no 29 mm līdz 100 mm. Visi šie neuzturīgie, uzstādīšanai gatavie elementi ir izgatavoti no kopoliestera elastomēra, kas tikai nedaudz sakarst un tādējādi nodrošina vienmērīgu amortizāciju. Salīdzinot ar citiem inerces spēku palēnināšanas komponentiem, piemēram, gumijas amortizatoriem vai tērauda atsperēm, TUBUS pārsteidz ar kalpošanas ilgumu, kas pārsniedz 1 miljonu slodzes gājienu, padarot tos piemērotus nepārtrauktai ekspluatācijai bezceļa apstākļos un pat teorētiski piemērotus pārmantošanai no vienas paaudzes autovadītājiem uz nākamo.
Šajā lietojumā ir uzstādīti TR63-43 tipa modeļi. Pirmais skaitlis apzīmē detaļas diametru, otrais - maksimālo gājienu. Šis tips spēj samazināt 12,0 Nm/taktu. Ārkārtas gadījumos pieļaujams pat 17,0 Nm/taktu. Ja tie nav uzstādīti uz revolucionārā vienass riteņkrēsla, šīs sērijas TUBUS ir piemēroti kā gala pozīcijas amortizatori lineārajās asīs, instrumentu izgatavošanas un darbgaldos, hidrauliskajās un pneimatiskajās iekārtās, pārvietošanas iekārtās un citos lietojumos. Tā kā tos var ātri un viegli uzstādīt zem jebkura Hoss Mobility sēdekļa, izmantojot īpašu skrūvi, daudzi cilvēki ar invaliditāti jau tagad gūst labumu no ievērojama dzīves kvalitātes uzlabojuma.
29.10.2024 02:10
Rūpnieciskais POWERISE®: Jauda un ērtības rūpnieciskiem lietojumiemŠveices zinātnes centrā Technorama 500 eksperimentālās stacijās apmeklētāji var iepazīt da...
23.08.2024 01:05
"Enerģijai ir jāiet!" - Rūpnieciskie amortizatori sporta zinātnēSporta zinātnieki savos projektos izmanto arī hidraulisko mašīnu elementus. Īpaši,...
Biontech/Pfizer mRNS vakcīnas pret COVID-19 transportēšana ir īsts loģistikas izaicinājums...
Līdzās izmēru noteikšanas programmatūrai, kā arī CAD datiem un simulācijām ACE Stoßd...
05.06.2024 01:05
ACE prezentē rūpnieciskos amortizatorus kā digitālos dvīņusACE Stoßdämpfer GmbH tagad piedāvā konstruktoriem ne tikai konfigurācijas un aprēķinu...